Campagne leert Vlamingen peulvruchten eten
Kikkererwten, bruine bonen, linzen,... We kennen ze en eten ze nog maar weinig. Meer dan 1 op 4 Vlamingen slaagt er niet in om één, laat staan meerdere peulvruchten op te noemen. Dat blijkt uit een enquête die het Vlaams Instituut Gezond Leven afnam bij 500 Vlamingen. Daarom lanceert Gezond Leven een grootschalige peulvruchtencampagne. “Peulvruchten zijn lekker, goedkoop, gezond én duurzaam”.
Om de bekendheid en de consumptie van kikkererwten en co te verhogen, lanceert Gezond Leven deze maand een promotiecampagne. Deze campagne laat Vlamingen kennismaken met de verschillende types peulvruchten en nodigt op een ludieke manier uit tot proeven. Ook het onterecht saaie imago waarmee peulvruchten soms kampen, gaat voor de bijl. Zo werkte Gezond Leven 4 personages uit : de kikkererwt, linze, kidneyboon en witte boon. Elk personage vertelt op speelse wijze over zijn/haar unieke combinatie van kwaliteiten. Dat gebeurt in 4 filmpjes, vanaf vandaag te zien via sociale en online media.
Wil je meer weten over deze campagne? Ga dan naar www.gezondleven.be/peulvruchten.