Alle Peulvruchten Campagne Beeld V2 01

Campagne leert Vlamingen peulvruchten eten

Kikkererwten, bruine bonen, linzen,... We kennen ze en eten ze nog maar weinig. Meer dan 1 op 4 Vlamingen slaagt er niet in om één, laat staan meerdere peulvruchten op te noemen. Dat blijkt uit een enquête die het Vlaams Instituut Gezond Leven afnam bij 500 Vlamingen. Daarom lanceert Gezond Leven een grootschalige peulvruchtencampagne. “Peulvruchten zijn lekker, goedkoop, gezond én duurzaam”.

Om de bekendheid en de consumptie van kikkererwten en co te verhogen, lanceert Gezond Leven deze maand een promotiecampagne. Deze campagne laat Vlamingen kennismaken met de verschillende types peulvruchten en nodigt op een ludieke manier uit tot proeven. Ook het onterecht saaie imago waarmee peulvruchten soms kampen, gaat voor de bijl. Zo werkte Gezond Leven 4 personages uit : de kikkererwt, linze, kidneyboon en witte boon. Elk personage vertelt op speelse wijze over zijn/haar unieke combinatie van kwaliteiten. Dat gebeurt in 4 filmpjes, vanaf vandaag te zien via sociale en online media.

Wil je meer weten over deze campagne? Ga dan naar www.gezondleven.be/peulvruchten.

De groenten van HAK worden lokaal geoogst in het seizoen

De groenten van HAK worden in het seizoen zelf geoogst en daarna direct ingemaakt zonder bewaarmiddelen. Puur natuur dus! HAK, de keuken van bij ons.

HAK, van dichtbij is vertrouwd en lekkerder

Hak, da’s koken met een product van bij ons. Bijna elke groente oogsten we van Nederlandse of Belgische bodem. Want wat vertrouwd is en van dichtbij komt, is lekkerder. Daar geloven wij in.
Timo Hoogeboom Tessa van Soest

HAK behaalt B Corp Certificering

Certificering onderstreept duurzame koers